Tuesday, November 2, 2010

misteri gam gelembung....

mase aku stadi kt fakulti td,aku terjumpe satu bende yg bawak nostalgia aku balek pade zaman skolah rendah aku..

.....................................................................
korang lahir taon bile??
aku lahir taon 1988. sape2 yg umo die lebih kurang aku,mesti penah makan bende ni. paling cikai pon,mst korang tau apekah menatang kaler striking ni.

mase aku skolah rendah...
mase tu tinggi pon tak sampai 80cm lagi.aku skolah kt SK PINTAS PUDING.dari darjah 1,sampai darjah 6 aku bermastautin kt situ. tepi sekolah tu pulak,ade satu kedai runcit yg mungkin dibina khas utk budak2 mcm aku menghabiskan duet mak bapak. name kedai tu,kedai runcit wak deraman. kami budak2 ni panggil wak deraman tu,wak doremon. pasal deraman dgn doremon kan ade iras2 bunyi..

satu lagi kedai yg ade kt tepi skolah aku,kedai wak-ape-tah. aku tak ingat.. tp ape yg aku ingat,kedai tu betol2 tepi pagar sekolah. bile waktu rehat,undang2 sekolah tak benarkan pelajar die keluar dr gate kan..tp aku nk mmg sejak azali dilahirkan untuk menjadi budak yg tak makan saman,maka,aku selalu mencabar cikgu disiplin dgn melanggar undang2 sekolah. kecik2 lagi dah pandai buat onar..
nk dijadikan cite,keropok lekor die kt kedai wak-ape-tah tu mmg superb.. sedap gile... dan sampai sekarang,aku tak jumpe keropok lekor sedap cenggitu... tu la pasal aku berani buat keje brani mati camni pade usie 9 taon..

tp dek kerana mak aku cume bagi aku 50 sen je sehari,maka aku tak mampu nk beli jajan yg bukan2.. tp bagos jugak mak aku bagi aku 50sen je.. klu tak,maunye badan aku dah bersaiz xxl sekarang... payah jugak nk diet tuh...

berbalik pade bende yg aku jumpe td,bende ni masih ade.tp sgt2 jarang org makan. klu dulu, bende ni la yg beli tiap2 ari. pasal murah kan..dapat 3 bijik lagi dengan seposen. mase tu mane la mampu nk beli wrigley's chewing gum ataupon dentin yg cam orang2 zaman skang dok kunyah...

korg ingat tak ape bende yg aku maksudkan? ni die.....
taraaa~

gule2 tige kaler aku panggil die..

aku bukan nak sangat dok mengimbau kenangan silam zaman kanak2 rebina tuh.. aku cume nk tujuk 1 bende yg bertaon2 dulu,aku tak sedar kewujudan die kt gule2 getah tige kaler ni...



selame korg kenal menatang gule2 getah tige kaler ni,korg perasan tak perkataan GAM GELEMBUNG kt plastik die? klu korg prasan,korang mmg spesis suke belek2 la kot.. aku tak......

letih aku gelak kerana perkataan GAM GELEMBUNG itu.... gile klasik....
=)

~END~

No comments:

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.