Tuesday, November 23, 2010

disebalik seorang awek brutal...

yeah~
akhirnye aku berjaye mencurik sikit mase pade jam 1.43am utk mengupdate blog. aku mmg pencuri mase yg berjaye lagi berwibawa.. hahahahhaha~

................................................

well...aku nk selit sikit kt sini,untuk mengucapkan juta2 tahniah kepade kawan baek dunia akhirat aku, cik NURUL ATIQAH BT MOHD SABAWI atas pertunangan beliau dgn encik MOHAMAD HAIKAL BIN JAMIAN setelah hampir 8 taon dok berchenta2,akhirnye berjaye jugak move to another step. bravo2..

tipu la klu aku cakap aku tade rase pape bile aku,sebagai kawan baek,merangkap pemantau setia percintaan mereka sejak dr awl perkenalan diowg sampai ketahap tinggi karma cenggini,tak dapat menghadirkan diri atas alasan yg agak munasabah dan tidak boleh dibolak balikkan lagi. aku terkilan sgt2...
lebih sayu lagi,kawan baek aku yg selalu aku kelek kesane kemari dah jadi milik orang..
sgt2 tipu jugak klu aku kate,aku tak rase sikit pon jeles memandangkan aku sendiri masih sendiri2 bersame diri sendiri. oh..sungguh tragis... =)

tukar mode........................


disini la kaitan antare ape yg telah aku repekkan di atas tadi atau mukadimah atau intro aku dgn tajuk entry aku yg kadang2 aku rase tah hape2...

apekah yg ade disebalik awek brutal....

selalunyekan.. kaum adam ni,nak cari awek mesti yg lemah lembut..gemalai..ayu...dan lean2 lagi la perkataan yg melambangkan tentang kesopanan dan ketatasusilaan seorang wanita.
tanpe sedar diri yg kaum2 adam itu sendiri berperangai umpame bapak jin..

aku rase,mostly awek2 yg ade di mesia skang,termasok aku sendiri,dikategorikan sebagai awek brutal.

yes..aku admit..aku bukanlah seorang wanita yg ayu dan lemah gemalai..aku seorang yg kasar. dan aku rase,tak ramai antare kaum2 adam yg berani dekat dgn aku memangdangkan aku juge seorang yg garang.. bak kate adik aku,macam singe..

oleh kerana aku nk mempertahankan makhluk2 yg sejajar atau sealiran dgn aku,maka aku cube utk menulis mengenai ape yg ade disebalik kekasaran atau kebrutalan yg ditonjolkan oleh wanita2 yg tak berape nk lemah gemalai ni...

disebalik kebrutalan kami,ade kelembutan yg hanye orang2 tertentu saje mampu melihatnya....

sape setuju?? aku rase ramai makhluk2 kt lua sane setuju dgn ayat diatas.
bagi kaum2 adam yg sedang membace,sape2 yg ade awek kasar spesis cam aku,yg bile bergurau,meja pon ley terbalik,angkat kening...!!
......aku rase korg sendiri tau,tang mane lembutnye awek korg tu kan...?
selame korg kenal awek korg,takkan sekali pon korg tak penah nampak di mane kelembutan awek korg tu kadang2 terserlah..
meh aku bagitau..kebanyakan awek2 brutal ni mempunyai hati keras mengalahkan titanium. dan korg patot puji diri korg sendiri kalau korang mampu melembutkan hati awek korg sampai hati awek korg tu cume ade name korg. gua salute lu bro...

korg mesti tau kan,ade certain2 time yg kami (wanita2 brutal ni) boleh menjelma menjadi wanita lembut lagi lemah gemalai. dan korg seharusnya bersyukur kerana perwatakan ini,hanye korg je yg nampak..tak sume org boleh nampak kelembutan yg ade pade kami..
bagi aku,ade satu side dalam diri aku,yg aku simpan hanye untuk keluarga aku. samada keluarga yg sedia ada,ataupon bakal keluarga yg akan aku ade nanti.. jd,tak sume org suke2 ati ley nampak side yg aku sembunyikan itu.. hahaha~

hati kami tetap akan tersentuh pade perkara2 yg membuat hati wanita2 lain tersentuh...

korg sendiri tau kan pasal peribahasa 'sekeras2 kerak nasi,apabila terkena air lembut juga'. (kalau ayat tu cam tak betol atau korg tak paham,abaikan je la... da malam2 ni,tade mase aku nk jadi cekgu bahase melayu..) camtu jugak ati awek2 brutal ni sebenanye... sebrutal mane pon kami tunjuk kt luar nih,kami tetap perempuan..atau bahase comelnye wanita yg sebenanrnye lembut hatinye didalam.. -_-'

contoh terdekat,tgk aje mak masing2... aku amek contoh,mak aku la... mak aku sendiri jenis kasar,, mungkin pasal tu jugak aku jd cenggini. mak aku dah didik aku jadi 'keras' sejak dr kecik. 'keras' kt sini merujuk kepade not depending to others. aku boleh hidup walaupon tercampak sensorang di mane2 ceruk sekalipon..
dulu,mase kecik2 aku suke sangat maen hujan. mak aku punye la marah setiap kali aku maen hujan. tp,aku ni jenis kepale titanium..tanak dengar kate..puas la kene libas dgn hanger lepas maen hujan.. dah la sejuk,kene marah pulak tu. tp lepas tu,bile aku demam,hati mak aku lembut balik..membebel2 jugak..dah anak saket kan..hati ibu mane yg samapi hati nk iarkan anak die saket..

"ALLAH menjadikan wanita sebagai seorang yg kuat dan keras dimana seorang wanita itu mampu menjadikan dirinya sebagai sokongan yg padu buat suami disaat2 sukar dan menerima penolakan yg seringkali datang daripada insan2 terdekat dengannya..."

sekeras2 wanita,hatinye tetap akan tersentuh...jgn tipu la klu korg2 tak pernah terase pape bile ade seseorang cube menyentuh hati korg..lebih2 lagi org2 yg cube menyentuh itu adelah org2 yg korg mmg concern...
klu tade jugak,mungkin korg ni adelah jelmaan sebatang pokok....bek korg check semula DNA korg..

aku sendiri..masih ade perasaan. kadang2 mmg la aku act macam tunggul kayu. muke keras mengalahkan empangan sultan azlan shah. tp dalam hati,seko pon tade yg tau.

kesimpulannye...

kami masih ade hati,dan hati kami tak sekeras mane..

....................................

udah la..malas la nk tulis panjang2 lagi..aku nk tido..prepare rehat utk xpdc esok.

aku kan wanita keras lagi brutal...tak maen la xtvt menjahit di ceruk dapor... panjat2 gunung la baru best... hahahahaha~


~END~

No comments:

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.