Friday, June 12, 2009

hati aku..

aku tak mintak diri aku dimanjekan. aku tak mintak aku dilayan mcm seorg puteri.cukup la sekadar ade seseorg yg memahami aku.yg menghargai aku. aku tak mintak die belikan aku teddy bear besar2,aku tak mintak die belikan aku cincin mahal2.aku cume nk die ade disisi aku bile aku sedih.sokong aku bile aku lemah.tarik aku bile aku jatuh. itu aje yg aku nk..
aku cube utk jadi seseorg yg memahami.aku langsung tanak die rase aku membebankan.aku tak penah halang ape yg die nk buat.aku tak penah cube ikat kaki die.aku cube bagi yg terbaek. tp akhirnye aku jugak yg terluka.aku jenis tatau nk luahkan,dan akhirnye aku simpan sumenye sendiri.aku senyum.aku ketawe.aku nampak happy.tp hati aku tak sape pon tau.

tp aku percaya,kalau semanya ini satu penipuan,kebenaran tu akn muncul 1 hari nanti. aku cuma perlu tunggu dan lihat.

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Ya Allah…
Seandainya telah Engkau catatkan…
Dia milikku tercipta buatku…
Satukanlah hatinya dengan hatiku…
Titipkanlah kebahagiaan antara kami…
Agar kemesraan itu abadi…
Ya Allah…
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani…
Seringkanlah kami melayari hidup ini…
Ketepian yang sejahtera dan abadi…
Maka jodohkanlah kami…
Tetapi Ya Allah…
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku…
Bawalah dia jauh daripada pandanganku…
Luputkanlah dia dari ingatanku…
Dan periharalah aku dari kekecewaan…
Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan…
Menolak bayangannya jauh ke dada langit…
Hilang bersama senja yang merah…
Agarku sentiasa tenang…
Walaupun tanpa bersama dengannya…
Ya Allah yang tercinta…
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu…
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku…
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui…
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini…
Ya Allah…
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku…
Di dunia dan akhirat…
Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini…
Jangan Engkau biarkan aku sendirian…
Di dunia ini mahupun di akhirat…
Menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran…
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman…
Agar aku dan dia sama-sama dapat
membina kesejahteraan hidup…
Ke jalan yang Engkau redhai…
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah…
Ya Allah…
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat…
Dan periharalah kami dari azab api Neraka…
Amin…amin…Ya rabbal ‘aalamin.

4 comments:

Intan Syafiqah said...

tiqa...jgn la bwat entry sdey2 nnty aku touching heee

nUruL.atiQah_ said...

hehe..
pasni aku tak wat entry sedey2 da..
aku wat kebahagiaaan jek..
hehehhe

wan said...

oit...mesti ko xknl ak...
hehe..sume part cinta...jiwang!!
tp ak ske part doa ni...
try cari lagu permata yg di cari..
nyanyian dehearty...sesuai ngn doa ni :)

nUruL.atiQah_ said...

hehhehe~
time kaseh ats suggestion ko nuh...
insyaALLAH aku carik..

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.