Wednesday, September 8, 2010

5SN2 batch 2005, masih wujud..

pd satu petang yg tak berape indah.....

......kini....aku disini...cuma sendiri....tiada yg mencari.........
(msg alert hp aku...)

text dr satu hidupan berstatus ex clasmet aku berkate...

"....oi..bile kite nk buke pose same?? ape lagi..arrange timing la..."

FYI,mmg dr zaman skola,sampai sekarang pon,aku masih lagi assistant ketue kelas diowg..agaknye bile aku nk turun pangkat pon aku tatau.. stiap kali nk wt gathering/event/cume nk lepak minom2,aku la yg akan jd mangse utk set mase,tempat ngn tarikhnye... mcm la tak reti nk wat sendiri.. hampeh~

at last 6 sept 2010, dapat la aku merealisasikan permintaan diowg utk gather ramai2.. buke pose same..pastu lepak sambil membuiat huru hara.

aktiviti pertama : berbuka pose. walaupon tak la proper sgt aturcara majlis sbb makhluk2 yg datang sume tade kesopanan dan ketatasusilaan,tp majlis tu ttp happening dek kerana mulut2 puaka ex clasmet aku..




venue : serambi rasa,parit raja. aku yg pilih tempat ni.sebenanye aku pick je ikot sukati aku..dr lua,tempat ni nampak chantek,menarek. tp bile da masok dalam... mengucap panjang aku.. kot klu sape2 ade asma,ley mati direct je.. encik cicak,selambeee je melabur atas meja makan,dan pekerje2 kt situ agaknye mmg suke tgk taik cicak tu sebagai hiasan tambahan. gazebo yg aku duduk pon,habuk die ley menggantikan carpet..sb bile kite pijal,kaki seolah2 berjalan diatan kapet mahal yg ala2 import punye.. mmg hampeh gile... p dek kerana da tade choice,maka,kami terpakse la makan je dgn segala mcm hiasan yg taj diundang. naseb baek meja kami bersih... klu tak,aku saman serambi rasa sbb membuat aku menderita kerana keracunan makanan..



aktiviti kedua : pegi bp mall. tujuan asal,ika nk cari kasut. tp sumenye berubah kerana 5 org mahkhluk berstatus 'lelaki' mengalami kebosanan..
well,lelaki mmg camtu klu kene teman pompuan g shopping. perkataan2 yg dikeluarkan,ley buat karangan 4 5 helai kertas kajang...





aktiviti ketiga : lepak kt dataran batu pahat sambil membuat bising.



kami ni,klu dah jumpe,1 2 jam mmg tak cukup. ditambah lagi dgn puding kastard yg aku buat utk diwg belom dimakan. yg sengalnye,susu cair baru dibeli.. pembuka tin pulak tade. maka,kreativiti dak2 laki yg kunun2nye hero,diperlukan utk membuka tin susu tersebut. lukman punye screw driver jd mangse utk membocorkan tin susu yg kerannye mengalahkan body kapal terbang. terima kasih pd naze ngn radi kerana meminjamkan tangan utk menerima kesakitan akibat mengetik screw driver semate2 nk buat luang atas tin susu yg aku beli. hek~
lepas makan,lepak lagi..borak2 sambel crite balek memori2 zaman skola dulu. gelak same..borak same2..same cam mase skola dulu..

...walaupon kelas aku merupakan kelas paling sikit populasinye.. 9 lelaki 14 pompuan.tp kelas aku adelah kelas paling bising dan wanted mase tu.. cik kassim yg amat digeruni kerana janggut panjang mencecah dada selalu aim kelas kitorg. dan anehnye,setiap kali aku buat salah..setiap kali tu jugak die lalu depan kelas. dr situ la datangnye panggilan manje utk aku dr cikgu kassim : perempuan gile. sbb : aku suke ketawa mase skola dule. sampai skang cikgu kassim masih kenal aku.
cikgu,pompuan gile ni da masok unibesiti..cikgu bangge tak??

kembali pd senarai aktiviti..

aktiviti keempat : lepak kt kedai makan plak. bese la..bile da banyak cakap..banyak gelak.tekak pon jd haus. masing2 mule cari kedai makan nk basahkan tekak.. bile da duduk,oder da ambek, baru aku terperasan,ade makhluk kt 1 table tu,asyik pandang table kitorg. selepas diamati,rupenye beliau adelah cikgu asik.
cikgu asik adelah cikgu disekolah aku dulu.dan dia amatlah dibenci oleh dah2 kelas aku.. eps dak lelaki..mulut beliau teramatlah longkangnye...tahap kelongkangan yg melampau mengakibatkan terdapat 1 pertubuhan tak rasmi terwujud ketika itu.. "pertubuhan anti cikgu asik" yg mane bile nampak kelibat cikgu asik,kami akan mule cari jalan laen supaya tak bertembung.

itu saja aktiviti yg dijalankan sepanjang reunion kami.. ex2 5SN2.

juta2 lemon thanx utk :

lukman hakim (man)
radhi (radi)
shahiza (sha)
hadijah (dija)
farahana suhaida (ana)
atiqah (ika kecik)
nazirol sapik (naze)
sairi (ocai)


sbb datang mlm td..kowg mmg happening..






~END~
hidup.baik.baik.

1 comment:

EcHa-aiShah-HeLicoNia ^-^ said...

abis tyme 2 cigku asik tegur kowng x???huhuhu...xtau lak aku ade 'kesatuan' cmtu....kalu taw aku rase ramai yg dok nk amik borg jadik ahli...huhu

echa

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.