Monday, September 27, 2010

27 sept 2009 = setahun lepas dan 27 sept 2010 = hari ini. conclusion : tak same langsung..!

arini mood tak brape baek. tibe2 plak 'termasok' dalam arena memikirkan bende yg tak hengen nk dipikirkan langsung-langsung.

huish...ujan pulak..(sambel tgk tingkap dr tingkat 4 neh)
terbantut hasrat aku nk pegi joging.musti ikan2 kt tasek tu da rindu aku.pasal da 3 ari aku tak pegi melawat mereka. asyik hujaaaan aje petang2 ni.. camane aku nk g melawat ikan2 kt tasek nuh..
sabar ye ikan...esok klu tak ujan dah,aku pegi lawat.

kembali kepade perkara yg aku tak hengen nk pikir langsung-langsung tu, sebenanye,mmg tanak pikir,tanak ingat dah pon. tp tah apesal kepale hotak aku ni degil piang.. nk jugak ingat bende2 menyakitkan hati tu. sebenanye,bukan saket hati saje,menyakitkan mate,jiwe,jantung,hati,limpa,dan paru-paru.

27 sept 2009,tahun lepas. 1 hari yg rase2nye boley direkodkan dalam guiness book of record,sbb aku berjaye mengcompletekan 6 bulan bersame dgn 1 makhluk saje tanpe bertukar2. sebelom ni,jangan kate 6 bulan,nk cecah 3 bulan pon payah. sbb hati batu aku ni sgt2 payah nk dilembutkan. titik lebur hati aku susah nk jumpe.

3 bulan utk trial period,tak penahnye lepas. ade je yg tak kene yg buat,aku atau org disebelah sane tarek diri. oh~
mungkin sikap keras kepale/keras hati/hati batu aku ni betol2 menguji iman dan takwa. sbb tu payah kot org nk dekat ngn aku. heh~

tp dgn mangkok yg sorg ni,die garang..mmg die slalu wat aku takot. slalunye,aku yg wat org takot ngn aku. ni die plak yg menakotkan aku. klu dah datang mode garang die,aku teros senyap. kepale aku yg keras mengalahkan titanium ni pon,kalah ngn keras kepale die. agaknye mmg kepale die tade unsur2 carbon yg ley melembutkan tahap kekerasan titanium.walaupon siket..

oh~
stop la cite pasal mangkuk haru tuh.kang kejap lagi ade plak yg wat drama kt sini.

dipendekkan cerite,tajuk entry ni adelah status aku kt fesbuk. ramai la plak org dok tanye2. maklumla..fesbuk tu,ramai kenalan rapat/sahabat handai makhluk perosak itu. kot sampai kt telinge die aku kutuk die kaw2 cenggini,maunye aku kene saman..

lagi 1,walaupon setaon da lepas,hati aku masih belom elok lagi ye. masih saket,dan dalam bahase jiwangnye,hati aku masih berdarah. jd...

don't u ever dare to get into my territory... stay away...!

(er...ni pon salah 1 status aku kt fesbuk nuh...)

territory yg aku maksudkan adelah,yg nk sebok2 nk ambek tau pasal ape aku buat,ngn sape aku kua,atau aku nk pakai baju ape utk pegi kelas. sbb semua pertanyaan itu akan aku jawap dgn jawapan yg sgt 'sopan'..
seperti, 'ko sebok ape' ataupon 'jgn nk sebok hal aku boley tak' ataupon 'rasenye aku mcm tade nikah ngn sape2..' atau yg lebih kejam lagi 'ko jgn nk cube dekat2 ngn aku.kot aku tendang ko nanti,seminggu ko punye buah pinggang meragam..'

ehh...terover kasar plak. well,thats me. aku mmg kasar tahap tak hengat.
oh ye... semalam ade org komplen. die kate aku kerek,blagak,sombong dan segala macam lagi kata nista yg negatif.

die kate aku jarang senyum. die kate aku slalu tak toleh bile die tegur. die kate aku garang.die kate jugak aku belagak nk mampos. ade ke patot cakap gitu kt aku yg peramah lagi baek hati ni...

meh aku explen ye...

aku jarang senyum = aku slalu jalan sorg2..takkan aku nk senyum tak tentu hala. kang org kate aku gile pulak. aku slalu buat muke kayu yg ala2 tade perasaan tu je. tu kire muke kerek ke??

aku slalu tak toleh bile die tegur = camane aku nk dgr suare die klu kt telinge aku sentiase bergendang lagu. telinge aku sentiase bersumbat ngn earfon. even tgh bawak moto pon tlinge aku bergendang2..apetah lagi klu aku tgh jalan,sorg2..

aku garang = hee. exactly.. aku mmg garang. yg ni aku mengaku. aku mmg garang macam singe.lagi2 bile aku buat muke serius mcm hitler. sape yg suoh gurau ngn aku tahap melampua.bile aku da kua aura garang,korg takot pulak...

aku belagak nk mampos = ini gile kejam punye statement. aku belagak ke? well,yeah. aku mmg suke wat muke ala2 belagak.lagi2 aime aku joging sorg2 kt tasik nuh. sbb aku tanak org kacau aku. sape berani kacau minah belagak yg tgh jalan sorg2 ye tak?? selamat aku...

aku tade la terok sgt cam segala sifat buruk yg disenaraikan kt atas ni. aku ok hape.. cume jgn la carik pasal ngn aku.
kot korg buat la cam pe yg kawan2 aku penah buat kt aku mase kt penang dulu,jgn harap aku nk buat muke baek/bermanis wajah lagi depan korg. paling2 sikit pon aku akan tarek muke masam mengalahkan cuka bile aku nampak kelibat korg yg cube utk bermesra2 atau berbuat baek pade aku. heh~
tak akan dilayan.

tp aku ok saje.tade la belagak mane pon. tak caye??
cube tanye org2 yg slalu tgk muke aku atau da kenal aku dr segi luaran atau dalaman. contah, cika siah,cik ika,cik wani,cik didyl,cik sha,cik ana,cik adyll,cik tasya,encik hanafi,encik radhi dan segala cik2 atau encik2 yg aku tak sebut.


eh~
ape yg aku mengarut ni... entry ni panjang berjela sbb aku mengarut yg bukan2..
oh..aku mintak maap...

nk pegi makan...

~END~

ma

No comments:

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.