Sunday, September 5, 2010

hati gumbira bile rezeki datang bergolek2...

situasi : ketike aku dan cik farhana sedang mengalami kebosanan yg melampau..........

aku : ana..aku bosan tahap maksimum. giler badak aer punye bosan.. (susah nk cakap sbb tgh pakai masker.. muke ketat giler...)
ana : aku pon dow... ape nk buat ni?? adoi..
aku : jom kua minom..dahage la...(walaupon sebenanye kt bile ade aer...)
ana : set....

maka,aku dan cik farhana bangkit dgn segera dan tros menukar uniform tido kami kepada baju yg agak proper utk di pertontonkan kpd org2 awam..

ketika memilih kedai makan utk mengisi perot kami yg kunun2 kebuluran walaupon da melantak nasik waktu buke td,aku decide nk g makan kt restoran BARRA.. sambel berkata "pegi barra je la... ujan2 camni pon nk banyak cekadak' kepada diri sendiri..

sampai je,kedai tu dipenuhi dgn hidupan2 benrama manusia. nampaknye ramai jugak hidupan kelaparan mcm kami atas muke bumi ni.. tak sangke...

ok..berbalik pd cerita. nawaitu/hasrat hati dr bilek td,mmg nk makan roti canai. maka roti canai la aku order ditambah dgn teh ais. tp,aku rase mamak yg ambek oder aku tu mengalami masalah pendengaran yg agak kritikal. aku kate,nk teh ais kurang manis..die pon tulis2 kt kertas die tu sambel mengangguk2 kan kepala tanda yg die amat paham dgn ape yg aku perkatakan sebentar td. tp bile teh ais aku sampai, aku pon tak pasti brape tan gule die letak. teh ais aku semanis2 umat. pendek kate,kot org diabetis minom,boley la sedare2 terdekatnye siap2 gali kubur..

cin farhana pulak,oder maggi gorang + teh o ais. die kate,maggi die sedap. tp aku tatau nk describe camane tahap kesedapan maggi tu sbb aku tak curik maggi die walaupon sehelai.. aku terlalu khusyuk menghadap roti canai aku umpama makhluk yg mengalami kelaparan yg teramat dahsyat..

selepas aku menghabiskan 8 keping roti canai...eh..tipu tu.. sekeping je..cik faradilla hanim tepon. sebenanye sepanjang aku duduk kt kedai tu,ini kali keempat die tepon. agaknye bapak die ngn celcom ade share saham kot. kali ni,tujuan die menyibuk tepon aku adalah kerana...

"nyet..kirim kuetiaw goreng basah ngn neslo ais...kaw punye.. ingt..!
kaw punye...! "

rasenye tak perlu nk bagi penegasan pd perkataan 'kaw punye' sbb aku dah dengar da ape yg die pesan td..tlinge aku masih peka pada perkataan yg keluar dr mulut die.

tak sampai 10 minit,ape yg die oder tu da ade kt meja aku.. sungguh efisyen skali servis kt sini.. ops..ecuali mamak yg mengalam masalah pendengaran td. tp dimaafkan sbb roti canai die sedap..

lepas da makan,cam bese la.. perot da buncit,kene la rilek kejap.bagi makanan tu duduk diam2 dalam perot..baru la ley jalan dgn selesa tanpa menampakkan perot buncit. ops..kantoi~

tibe2 datang seorang mamat bagi 2 kad kaler striking2 punye.. sambil senyum kambeng.. aku dgn cik farhana naek heran. apesal mamak ni? adekah kami berdua terlalu chantek sampai die tergamak senyum camtu..

rupe2nye...

"...tara payah bayar..arini bos belanja.. suma makan free.."

aku dgn cik farhana blur kejap.apesal? sappe? ape? ....jem kejap otak kami memikirkan kate2 encik mamak td. lepas die letak kad tu,baru aku paham...

..customer in the house...




rupenye table kami dapat free malam ni. restoran ni mmg akan pilih 1 table setiap kol 12.dan table yg terpilih,tak perlu bayar utk ape saje yg kite makan.baetuahnyeeee kami.....rase nk angkat kad tu pastu atyang kt sume customer laen.. tp cam tak patot plak..kang diowg jeles,kesian....

perghhhh...gile rugi aku tak makan ciken chop td. menyesal betol....

............ lepas tu, aku pon sebok2 pinjam hp cik farhana utk snap pix kad striking2 tu utk ditayang kt blog ni.bukan tamo pakai hp sendiri..tp hp aku ade flash. malu la plak klu owg tau aku amek pix kad striking2 tuh. tp rupenye hp cik farhana mengeluarkan flash yg lebih melampau yg flash yg dikeluarkan oleh hp aku..mak aih... malunye aku... rase cam nk letak muke dalam poket,pastu zip.

adeh...
tak tunggu lame,aku tros ajak cik farhana blah..

sekian...

~END~

hidup.baik.baik.pas.makan.free..


No comments:

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.