Friday, October 15, 2010

yes... i love being single too...

note : as a response to the cik asiah's entry, with the title 'i love being single'

aku pon sgt gumbira dan berbesar hati bergelar gadis single. walaupon dikeliling aku bersepah2 makhluk yg mempunyai boipren.atau makhluk2 ensem merata2 kt fakulti mahupun kt tasik tempat aku slalu jogging tu, tp pendirian aku tetap teguh menyatakan bahawa aku sgt..sgt..sgt.. bahagia menjadi seorang makhluk yg single.

merujuk pade blog cik asiah, on how to enjoy being single,
yes.. it's really enjoy to be single if and only if we know how to cope with.

cube ingat2 balek...

kes 1 : adekah bf/gf korg tak bagi korg keluar or having fun dgn kawan2 korg yg same jantina ngn korg hanye utk minum2/tgk bola/bergossip/membeli barang2 rumah kt tesco. ataupon secare terus terang bf/gf anda kate 'i tak suke u hang out ngn kawan2 u...klu u nk klua jugak ngn diowg,u kene bawak i skali'.

kes 2 : adekah bf/gf korg selalu menjeling2 bile hp korg tibe2 berbunyi ataupon curi2 bace inbox korg ataupon secare terang-terangan buat spot check dgn mengorek segala khazanah yg ade dalam hempon/laptop/fesbuk korg dan bertanye itu ini mcm seorang inspektor polis yg dah tak ade kije laen nk dibuat.

kes 3 : adekah bf/gf korg sentiase nk mesej/telepon sampai korg tak cukup makan sbb duet korg abes nk beli topap semate2 nk puaskan ati bf/gf korg. ataupon bile korg lambat reply mesej,die akan terus telepon dan bertanye, 'apesal lambat reply?? mesej ngn sape??' sedangkan waktu tu korg tgh sebok menaip assignment yg nk dihatar esok.

kes 4 : adekah bf/gf korg akan telepon sume nombor kawan2 korg yg ade dalam phone book die bile korg off hempon sbb bateri abes ataupon korg tak angkat bile die telepon sbb mase tu korg tgh berak.

kes 5 : adekah bf/gf korg akan tanye,arini buat ape,makan ape,pegi mane,dgn sape,borak ape,klua kol bape,pakai baju ape,bile nk balek dan bla..bla..bla... dan membebel itu ini mengalahkan mak korg dgn alasan 'i risaukan u la sayang'...

kes 6 : adekah bf/gf korg suke2 ati mintak break bile korg buat die saket ati ataupon selalu2 buat2 merajuk dan cakap yg bukan2 mcm nk bunuh diri,bunuh kucing korg,bakar rumah korg dan macam2 lagi spesis ugutan yg tak penah terlintas kt kepale otak korang..

kes 7 : adekah bf/gf korg pernah buat skandal ataupon die ade balak/awek laen selaen korang,dan korg akan memaafkan die bile die melutut mintak maap.pastu 3 bulan kemudian kantoi lagi die ade skandal laen pulak..dan korg sekali lagi maapkan die dan berkate 'laen kali,jgn buat lagi ye sayang..'

kes 8 : adekah bf/gf korg yg hilang tak dapat dikesan dan tibe2 muncul balek bile die dapat tau korg baru dapat duet ptptn/jpa/mak korg baru bank in duet utk korg. pastu buat muke kesian sambel berkate... 'syg......' dgn gaye yg amat manje..

kes 9 : adekah bf/gf korg cakap yg die amat sayangkan korg.tp bile korg mintak tolong,die akan diam,dan senyap..lepas 24 jam kemudian,die akan telepon korg dan tunjuk concern.sedangkan waktu tu,masalah korg dah setel..

kes 10 : adekah bf/gf korg slalu asyik nk melekat ngn korg mase awal2 kapel dulu,tp skarang,bile korg telepon nk ajak die klua,die akan jawap 'ehh..sayang..i sibuk la..nanti u call balek k',pastu bile korg telepon lagi,die jawap 'oh..i sibuk lagi..nanti2 la..' dan kali ketige korg telepon die, voice mail yg jawap....


...........................(speechless)

well,klu ade diantare 10 kes yg aku senaraikan kt atas ni bertepatan dgn situasi korg sekarang...pikir2kan la semule..

dan ade diantare kes2 diatas yg aku penah alami sendiri. aku dah rase,dan aku tau macamane rasenye.

aku bukan nk menolak fitrah yg ALLAH dah tetapkan.cume rasenye,klu aku nk diikat,biarlah aku diikat dgn title isteri. bukan title awek atau ape2 aje lah status yg tak memerlukan mas kahwin utk declare : 'u adelah milik i'..

dan andai kate aku jatuh hati nanti, aku harap semoga ALLAH pilihkan aku seseorang yg mempunyai sikap yg tak pelik supaye senang aku nk kongsi hidup dgn die sampai bile2.

dan pade korg2 yg mempunyai balak/awek yg TAKDE langsung2 perangai yg disenaraikan diatas, korg sgt2 beruntung mendapat seseorang yg sgt memahami. so, appreciate what u had.

dan kepade korg2 yg mempunyai balak/awek yg berperangai spt diatas,aku tak suruh korang break ye...kang bf/gf korg tuduh aku hasut korg untuk mintak break pulak.

aku cume nk share ape yg jadi dan aku nampak disekeliling aku..


“The truth is, you can never control him/her or your relationship but you can control yourself to be better, and make the relationship happier and interesting!”



and this is the reason why i love being single... =)

~END~

hidup.baik.baik.sendiri.sendiri.

No comments:

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.