Sunday, December 26, 2010

sahabat sejatiku...

bile buat blogwalking,and then tetibe terbace 1 entry about friendship,tetibe aku terase nk tulis pasal sahabat.

sepanjang hidup aku yg almost masok 23 taon ni,aku punyai sgt2 ramai kawan. cakap je kawan spesis mcmane.sume aku ade...
meh aku list down kategori kawan2 aku utk setiap spesis..

- spesis kawan makan kawan ..........ade dan masih ade sampai skang. tp,no worries, aku dah lame maafkan ko..

- spesis backstabber ........ depan cakap laen,blakang cakap laen.yg spesis ni,aku dah buang jaoh2..tak perlu ade spesis kawan camni..t lame2 aku ley mati pasal kene tikam saje..

- spesis kejap ade,kejap tade ......pon masih ade.tp aku tak kisah sgt pasal kawan spesis ni besenye diperlukan bile ade aktiviti yg memerlukan pengelibatan diowg.

-spesis sahabat sejati ........ selalu ade dan selalu dalam hati...

jd,entry ni tak perlu ditujukan pade 3 spesis kawan diatas. entry ni ditujukan khas buat kawan yg bername SHABAT SEJATI sahaje.
jd,buat sahabat2 sejatiku...entry ini aku tulis khas utk kamu...

.................................................

selagi aku masih bernafas di muka bumi ini..
aku akan pastikan yg aku selalu berdoa kpd ALLAH supaya sentiasa merahmati hidup kamu.
dan aku akan pastikan yg aku selalu mendoakan kebahagiaan kamu kerana kebahagiaan kamu,adalah kebahagiaan buat aku.

selagi aku masih bernyawa..
aku akan selalu ada utk kamu.
walaupun ada ketikanya aku tiada disisi kamu,aku mahu kamu tahu yg kamu selalu berada dekat di hati aku. kerana siapa aku hari ini,adalah kerana kamu..
kerana itu,aku takkan pernah jauh dr kamu..
percayalah dimana aku berada,kamu sentiasa aku bawa bersama..
dihati aku...

selagi aku masih mampu senyum...
aku akan pastikan yg aku akan sentiasa senyum utk kamu. kerana senyum ikhlas dr hati adalah kegembiraan paling mujarab bagi setiap kesedihan. aku akan sentiasa senyum utk memastikan yg kamu juga akan turut senyum bersama aku. kerana senyum aku takkan bermakna tanpa senyum kamu..

selagi aku mampu bangun..
aku akan terus tarik kamu utk bangun dan melangkah bersama kamu.tak kira berapa kali kamu jatuh. aku akan pastikan yg kamu bangun dan berlari semula. kita akan mulakan langkah pertama bersama. dan sekiranya waktu itu kamu tak mampu melangkah,aku akan memimpin tangan kamu dan melangkah bersama kamu. aku takkan tinggalkan kamu sendiri..

dan sekiranya aku pergi sebelum kamu..
fahamilah yg sehingga akhir nafas,kamulah sahabat yg selalu aku sayangi.
fahamilah yg sehingga di alam barzakh,kamu masih sentiasa dihati aku..
fahamilah yg sehingga keakhirnya,aku masih mendoakan kebahagiaan kamu walaupon aku tak disisi kamu lagi utk menemani kamu tersenyum,menangis dan melangkah bersama kamu.






....................................................





truly dedicated to :

nurul atiqah bt mohamad sabawi
nur asiah bt kuzaiman
norazwani haiza bt nor azli
nor 'adilah bt hashim
hasmar nurul natasya bt abu hassan
faradila hanim bt ghayatuddin
farhana bt idris
hanishah bt johan
jalilah bt mohd rapie
norshahiza bt mud sukor
siti hadijah bt md sapari
nur 'amirah bt busu
nur fitriyana bt sanip
..........................dan semua sahabat2 sejati aku yg berada dimuka bumi ini.

"aku sayang kamu..."



Tentang Bulan
OST Tentang Bulan
Fatin Nur Afifah
Bulan dan bintang
Bersinar berkelipan
Dan menerangi
keindahan malam
Tanpamu bulan
Malam kegelapan
Tanpamu bintang
Hilanglah keindahan

Ini kisah tentang bulan
Bulan bintang jadi kawan
Bergitulah persahabatan
Yang cuba kami eratkan
Moga berkekalan selamanya

Bergitulah kami hidup lima sekawan
Sesama berjanji susah senang dirasa
Dibawah sinaran cahaya bulan bintang
Menjadi saksi janji kami semua


.....................................................................

2 comments:

repubLik.haTiku said...

FREN IS NOT ABOUT WHOM U KNOWN DA LONGEST. IT'Z ABOUT WHO CAME AND NEVA LEFT.......

skg, ak pcye quote tuh.
=]

mc yah said...

sdemoge kamu sentiase d bawah lindungan ILLAHI..
SAYANG KAMU JUGE~

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.