Monday, December 13, 2010

sepanjang pengembaraan ke tesco

.......arini aku nk buat entry merepek pasal aku bosan giler tahap karma. so,sape2 yg terase bosan dan terbace entry ni,pasti akan lebih menyesal pasal misi dan visi entry langsung tade......
tp kot korg mmg suke buat kije sie2,sile lah terus bace..

semalam,pon aku bosan jugak..pendek kate,tiap2 hari pon aku bosan..tade 1 hari pon yg aku lalui tanpe membuat pape seperti hari ni adelah hari yg best.pasal sume hari pon aku rase bosan klu tak buat pape.. (merepek pe ni..??)
dek kerana kebosanan tahap dewa itu,lalu aku mengambil keputusan utk pegi jalan2. sambel membeli belah stok megi utk seminggu kt tesco. disamping itu,mmg niat aku utk memanaskan enjin moto aku yg dah hampir 2 minggu tak idop. sungguh malang pasal bateri aku weak. starter tak ley gune.. aku rase,korg2 yg pakai skuter mst tau kan bagaimane saketnye hati menghidupkan moto tanpe starter tekan2 kt belah kanan tangan korg tuh...tak saket ati?? oh ok...sukati korang la...tp aku sgt saket ati...

coming back to the main point yg aku aku nk repekkan kt sini,semalam waktu aku bawak moto mcm sipot sedut dek kerana poyo2 nk ambek angen petang sepanjang perjalanan ke tesco ade bebeparape kejadian yg menyakitkan pandangan mate,hati,da nurani aku telah berlaku. meh aku list sesatu pe yg membuat aku rase hampeh tuh..

kejadian 1 : waktu aku benti kt trafik lite pasal trafik lite tu tunjuk kaler merah,aku terpandang dr side mirror belah kanan,dok tengok2 moto kt blakang aku.. sebenarnye niat hati saje2 nk usha.kot mamat ensem. ley jugak clean up mate petang2 hari.. tgh aku dok usha ape ade kt blakang aku,tibe2 aku ternampak sepasang tangan yg agak besar saiznye muncul dr blakang badan mamat tu. aik...takkan mamat tu ade 4 tangan kot.. alien ke... lalu aku slowly ride dan aku biarkan mamat tu potong aku..
well.rupenye sepasang tangan yg muncul dr blakang mamat tu adelah tangan awek die. mak aih....gile erat die pelok balak die. sebelah tangan melingkar kt leher,sebelah lagi kt pinggang. gile ah die pelok..cam balak die yg tak bape nk kurus tu akan terbang dibawa angin petang pulak klu die tak pelok cenggitu. oh..sebenarnye aku tak brape nk peduli la klu die nk pelok balak die gaye cam balak die tu adelah hans isaac pasal takot kene rembat ngn pompuan len.tp mate tu siap menjeling ke arah aku. ewah2... sesuke hati sesedap rase ye ko jeling aku... korek mate tu kang.
dan yg paling tak bestnye nk pandang,awek tu bertudung.. nampak tak elok la pulak bile seorang awek bertudung memelok erat seorang mamat diatas sebuah motor lagenda (klu tak salah) dikala remang2 senja.

positive thinking : mungkin tu laki die..die kua berdua nk g beli susu anak kot....
tp takyah la pelok cenggitu skalii.......!!!

...cam stalker kan aku ni. ahhhh...!!

kejadian 2 : waktu aku dok memilih barang dgn sebatang kara,cam bese la..mulut aku dok membebel... "brand ni tak best..tak sedap.." "ish..mahal la plak bende alah ni.." "ape lagi nk beli.." "oh nk beli mushroom soup.." "eh megi tadi duduk kt belah mane..?" dan segala macam lagi kate2 yg melibatkan kemahiran aku dalam membuat keputusan ketika membeli belah.aku kesah hape,biarpon sensorang,aku masih mampu membuat keputusan sendiri dan berfikir secara waras biarpon tade org len utk ditanyekan pendapat.(erk..panjangye ayat..)
sekonyong2nye,baru aku prasan yg semalam adelah AHAD.maka,ramai la pulak makhluk kt tesco nuh. dan baru aku sedari,sepanjang beberapa minit,aku bercakap sensorang dan ade beberape mate memandang aku dgn muke penoh keanehan...
ops..aku tak sengaje buat perangai aneh tu di tengah2 org ramai... sbb besenye cik ana ade utk temankan aku sopping beli barang ni sume.. jd,aku diam..! aku monolog dalam hati saje..tp laen pulak yg jadi.. aku asyik salah masok lorong. dan dok kije berpatah balek kesana dan kemari..
ape korg pikir bile nampak org dok berulang alik dan berpusing2 di tempat yg mostly same dgn bakul kosong mcm org tade arah tuju?? aku terase diri aku aneh...........







kejadian 3 : time2 aku tgh terhegeh2 mengangkat barang yg boleh tahan banyaknye,aku terpandang pade 1 job vacancy tertampal kt dinding kedai baju brand B.O.S. lalu di benak aku dok berpikir. dpd aku dok saje2 kt uma tanpe membuat pape,kan ke lebih elok kirenye aku kije part time. t ujung bulan tade la sengkek sangat. lalu aku pon buat la muke tak reti malu dgn menegur 2 ekor mamat yg tgh sebok kunun2 educated maen chess kt kaunter cashier pade waktu kije. niat hati nk tanye,buleh ke tidak aku buat part time kt situ.
uk alah...die punye reaksi muke,kerek tak hengat. aku tanye je pon..bukan aku nk rompak kedai die... tau la keadaan aku mase tu cam huduh2 je..tak hot cam megan fox tuh.. dgn sweter putih,selendang coklat,jeans..nampak serabai jek.lawa sikit je dr makcik cleaner indon kt tesco tu.tp ape salahnye die layan soalan aku dgn sopan santun dan berbudi pekerti. bukannye aku sergah die cam pontianak. aku bagi salam pe....
adeh...ini la die anak melayu...kerek bebeno... ape la salahnye senyum. tak perlu buat muke sekerek itu. pade bangse sendiri..

positive thinking : mukin die stress pasal awek die mintak gelang emas harge riban2...ujung taon ni pulak,bonus tade..mane nk cekau duet....tu pasal la stress... oh...ok~

see..senyum kan comel~

.................................................

sekarang ni pulak aku rase nk minom mocha yg dibeli kt cool blog kt giant seksyen 13 nun.
cool kan aku? selera cam naga....


~END~

No comments:

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.