Saturday, July 24, 2010

bile aku menjadi budak mekanikal...

event : engineering carnival 2010
venue : foyer bangunan s&t, uitm s.alam.
time : 8 a.m
date : 24 and 25 th july 2010

mode : so bad..im really sleepy..

bile name aku tersenarai utk pegi carnival ni,dalam ati mule menjerit memprotes.
damn..!! kacau wikend aku..
tp aku gagahkan jugak bangun pagi td sbb kol 8 kami perlu ade kt venue yg ditetapkan.
aku mmg betol2 tak cukup tido sbb mlm td, 4.30 am baru aku boley tido. wat ape??
tah..aku pon tatau...borak2 saje ngn rumet aku..

how about the carnival..??
to be honest,i was so boring.. damn boring..
feels like im going back to school.. i am 22 rite now. not 12.
and most of the activity,just like what i did during my scout jamboree.
oh no~
mase jambori,aku adelah instructor. ape aku buat sekarang,same ngn ape yg aku soh peserta2 pengakap tu buat dulu. dan harini aku pulak menjadi peserta. rase pelik..

................................................
(terdiam)

so,im just keep quiet and pretending like im just a 'skema' girl. trying to not too expose.
so then,tade sape yg prasan klu aku cabut dr program ni nanti.
haha~

dan akhirnye tade sape pon bercakap dgn aku. kerana aku terlalu pendiam pagi tu.
rase bosan ditambah dgn rase mengantuk buat mood aku ilang.
apetah lagi dak2 pompuan dlm group aku sgt2 skema.
adeh..
aku mmg tak ley masok dgn diowg. jd,berdiam diri dan menjadi pemerhati lebih baik.
keaktifan dan kebisingan yg mmg selalu aku tunjukkan aku simpan baek2..
aku cume diam,diam, dan diam...

duduk diam2 dan cume senyum apabila ditegur.. well,sebenanye itu bagus utk aku. sekurang2nye aku belajar utk diam dan merehatkan mulut aku dr bercakap tanpe henti. ngee~

yg aku prasan dalam group aku,ade 2 mamat yg kelihatan mcm cacing kepanasan.. ape cacing kepanasan?? g bukak kamus peribahasa/simpulan bahasa.
diowang dok sebelah aku dan dah buat muke boring gile.. aku kire baek sket dr diowg. sekurang2nye aku masih senyum bile ditanye. masih diam dan tak membebel2 tah hape2..
tp diowg,muke masing2 mmg dah macam siput..siput yg teramat menderita.. kesian...

at last mungkin diowg merasa boring yg teramat, the white guy tegur aku.. (ekceli,mmt lagi sorg tu pakai baju itam.so, one of them is white guy,and one more is black guy.)

the white gut : ko kos ape??
aku : meki. ko?
the white guy : civil.
aku : owh. part 1 or part 3?
the white guy : part 4. lepasan diploma.
aku : oho..fresh from diploma.. ko 21 la ye?
the white guy : nope..aku 22..
(aku wat muke pelik..)
aku : apsal ko lambat..?
the white guy : (Senyum) ......sbb.............
secare tibe2 plak mamat tu kene berdiri..dan kene berboria. tanpe kami sedar rupe2 group member yg laen tgh memerah idea utk wat 1 lagu boria pasal engineering.
(nampak sgt tak ambek tau langsung..)
so,conversation kami terhenti setakat tu saje..

oh..the black guy,tak bercakap2 langsung.. mungkin dah berada didunia laen dan tak sedar ape terjadi disekeliling die..

di waktu yg same tu jugak,secare tibe2, ramai la plak makhluk2 yg tak diketahui dr fakulti mane muncul.. aku mengambil kesempatan itu utk menyelit dan mencelah. kebetulan, nesha ajak aku balek. aku ngn die menyelit2 menuju ke tangge dan BLAH..

sampai je kt bilek,aku da tak menghiraukan perot lapa,aku tros bantai tido.. terlalu mengantuk..
ingatkan aktiviti petang tu aku nak pegi. tp mate mmg tak ley nk consider pape.. aku tak bangun.. kol 3.30 baru aku sedar dan aku tak solat zuhur lagi.. maka,aku terpakse la menghentikan tido aku dan bangun utk solat.

mlm ni ade aktiviti jugak,tp aku dan nekad tamo pegi..
strategi aku utk tak terlalu expose berjaye bile tade sorg pon sedar yg dalam group tu da kurang sorg pompuan.

esok kang aku pegi ye...

....to the white guy,nice to meet u. ko sweet la.. harap2 nanti aku dapat jumpe ko lagi ye... =p
(tataw ape name ko...)

masih hidup baik baik walaupon tak pegi engineering carnival...
hee~

~END~

No comments:

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.