Thursday, July 8, 2010

hanya kerana aku pernah jatuh dulu..

.................aku tatau macamane nk describe perasaan aku bile aku berdiri di tingkat 9,menara KEJURUTERAAN MEKANIKAL,dan memandang kearah bangunan FAKULTI TEKNOLOGI MAKLUMAT DAN SAINS KUANTITATIF.

mungkin pd org lain,itu 1 perkare biasa. tp bagi aku,perasaan ini adelah satu anugerah yg ALLAH kurniakan untuk aku selepas apa yg aku lalui..

korg percaya pd peluang kedua??
lepas ape yg jadi pd aku 2 tahun lepas,aku percaya.. takdir yg ALLAH dah tentukan untuk kita bukan sia-sia.
sekarang,aku kembali di tempat aku jatuh. sekali lagi aku berdiri disini.
selepas 2 tahun aku belajar bangun,berdiri,bertatih dan berlari.
aku kembali semula disini.
takde sorg pon tau,mcmane aku sgt2 menghargai peluang kedua ni.
pahit yg aku telan mengajar aku untuk menghargai hidup dan menjadi MANUSIA..
mungkin aku takkan ade kt sini kalau aku tak jatuh.
mungkin aku takkan kenal diri aku kalau aku tak jatuh.
dan mungkin aku takkan belajar menghargai hidup dan insan sekeliling aku kalau aku tak jatuh dulu..

jadi,

atas nama OTHMAN BIN MADI dan NORITA BT ISMAIL...

.....aku,NURUL ATIQAH BT OTHMAN berjanji untuk...

1) menghargai PELUANG KEDUA sebaik2 mungkin dan tidak akan mengulangi kesilapan yg sama..
2) tidak akan jatuh buat kali kedua dan demi mak, demi ayah dan demi adik2..
3) berdiri dan terus berlari..
4) tak akan benarkan sesiapa untuk hancurkan segala kekuatan yg aku bina..

"..ya ALLAH
....aku tahu apa yg KAU takdirkan adalah yg terbaik untukku. semoga kesusahan,kelukaan dan kepayahan yg aku hadapi dalam mengenal diri ini menjadi satu permulaan untuk satu kesudahan yg mampu mengukirkan senyuman bahagia di wajah ibu dan ayahku.
ya ALLAH
....KAU lindungilah aku,KAU peliharalah aku supaya aku sentiasa berada di atas jalanMU. aku telah rasa segala kepahitan. dan semoga segala kepayahan untuk aku bangun setelah tersungkur terbayar.
ya ALLAH
....baru kini aku tahu apa yg tersembunyi disebalik ujianMU. ujian itu menguatkan ku. ujian itu mengajar ku utk lebih mengenal diri ini ya ALLAH. terima kasih TUHANku...
ya ALLAH
....demi ibu dan ayah ku,KAU bimbingilah aku menuju kejayaan yg mereka harapkan.aku mahu hadiahkan kejayaan ini bagi membalas segala kesusahan mereka membesarkan ku.kepayahan adik2 berkorban untukku. juga hadiah untuk setiap titis peluh ayah dan untuk setiap butir kata2 yg keluar dr mulut emak.. "


*untuk semua yg pernah tolong aku untuk aku bangun dulu, esp ika, didyl n wani. korg adalah sahabat terbaik yg aku pernah ada..jasa korg terlalu besar untuk aku balas. sampai mati pon aku takkan dapat balas jasa korg.. terima kasih sgt2..
*untuk sahabat yg sentiase ade dgn aku, asiah, tasya, alatz, jelly, shah, dja, dan sape2 lagi yg aku tak sebut,terima kasih kerana sentiase ade utk aku. yg tak pernah tinggalkan aku waktu aku susah dan senang..
*dan untuk semua yg pernah tipu aku,backstab aku, terima kasih jugak. korg byk jasa pd aku. kerana korg la aku belajar untuk jd lebih kuat. kenal korg adelah salah satu pengalaman yg sgt2 berharga utk aku.



~tibe2 emo bile teringatkan kepayahan aku belajar utk bangun lepas aku jatuh terduduk dulu.
aku tak malu nk mengaku,waktu aku tulis entry ni,aer mate aku mengalir... aku betul2 insaf~


aku masih hidup.baik.baik demi apa yg aku bina selama ni.

7 comments:

Unknown said...

kau x sebut pun pasal aku.sampai ati.hahhahaha

nUruL.atiQah_ said...

aku ade sebut name penuh ko kt entry sebelom ni..hahahha

nUruL.atiQah_ said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

ada ke.kat mana ye.aku x baca.x jumpa pun.yg dulu mana kira.dah expired date.hhahahahah.ni aku nk kuarkan ayat poyo.(NK WAT MCM MANA,SIAPALAH AKU?HAHAHAHHAHAH)

nUruL.atiQah_ said...

http://akutiqa.blogspot.com/2010/07/kembara-yang-membuat-kaki-aku-hampitr.html
adam : sile bace dgn teliti..
hahah

Unknown said...

ye ye.dah baca.tapi itu dah ada kaitan dgn citer.nama aku x nk kaitkan dgn citer.hahaahhahahahhah.

nUruL.atiQah_ said...

mengade2 betol ko ni..aku pecah helmet baru ko kang haa...
nk???

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.