Saturday, August 14, 2010

juadah berbuka paling sadis sepanjang hidup...

arini 3 ramadhan...
maknenye arini adelah hari ketige pose...
besenye mase buke pose adelah mase yg saaaangat baek utk melantak macam2..
pose pertame : buke dgn nasi goreng cili padi + telur dadar..
pose kedue : buke pose ngn nasi putih,ayam paprik,kentang sambal,sayyur wajib spt lobak merah dan kacang panjang..
pose ketige : air kosong,biskut oreo ngan jajan corntos.. aikk??? ape da jadi??

sungguh kesian kan??
pose pertame ngn pose kedue,makan sket punye best.. pose ketige, sadis betol..

bukan saje2 aku nk berbuke ngn begitu sederhana cenggitu sekali.. tp ekadaan memaksa aku mengikat perut dan berbuka dgn ape yg ade.. nampaknye,nak tak nak,utk mengelakkan aku dan cik farhana bt idris drpd kebuluran,kami terpakse la menelan aer kosong ngn biskut oreo.

nak tau ape faktor2 yg kami terpakse bersederhana hari ni??
faktor2 tersebut adelah kerana....

...................hujan telah turun selebat2nye..

klu nk g bli makanan kt bazar sure ramai org punye..watu plak da kol 6.30pm. org kt bazar tu da pon da nk balek..
nk pegi makan kt kedai,nk kua pon tak ley.. kang basah kuyup,terseksi la plak.. bahaye klu seksi ramadhan2 ni.. takot kurang pahale pose org2 sekeliling...

jd,utk mengelakkan kejadian2 buruk,aku ngn cik farhana pon redha saje berbuke pose kt biler ngn ditemani bunyi2 guruh dan kilat sabung menyabung..

.....................tp,oleh kerana tahap kebuluran yg maksimum,maka aku dan cik farhana idris nekad utk meredah hujan demi mengisi perut.. kerana, kalau perot ini tidak diisi,maka, waktu berbuka petang esoklah ia akan berisi kembali..
uik~
mane bley gitu.. pengsan jugak aku kelaparan kang...

maka,dapatlah aku makan bihun tomyam setelah menelan oreo hampir 1 plastik...

itulah catatan tentang juadah berbuka pose aku yg paling sadis penah aku alami... harap esok tak cenggini.. huhu~

~END~

hidup.baik.baik.bile.ujan. berenti.

1 comment:

eprology said...

sadis tul apa sal la....cr nasah xnk g bazar awal2 skt kan dah terima padah.
tp ia akan jd kenagan smpi bangka.

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.