Wednesday, August 25, 2010

kisah tentang tangan aku yg temporary disable... ngeh~

walaupon tangan ini saket,kugagahkan jua utk menaip entry ini.. aku bukan kn mintak simpati,nk mintak kesian atau pon mintak kfc/mcd. aku cume nk berkongsi perasaan syoknye bile kite melayang2 kt udara sebelom jatuh terhempas lalu mencium batu jalan.

pendek katenye,aku eksiden..

hikayat bermula apabil aku dan cik farhana idris keluar untuk mencari tiket bagi membolehkan aku pulang ke tanah tumpah darah. tp,malangnye tiket yg aku idam2kan tade. terpakse laa aku redha utk tidak membeli sebarang tiket bas mahupun tiket wayang utk pulang.

tp malangnye....

kejadian berlaku bile traffic lite tgh menunjukkan kaler ijau dan menandakan yg kami ley jalan tanpe halangan. lalu dgn semangat perwira,cik farhana idris teros menuju kearah traffic lite itu utk membelok ke arah kanan. tapi malang nasib kami bile ade 1 kete waja yg tatau dtg dr arah mane meluru laju dr blakang dan masuk kejalan yg dikhaskan utk warga2 yg mahu membelok ke arah kanan.

..........................dan secare tibe2 tubuh aku yg seberat 56kg ini melayang2 diudara spt seorg superman yg baru nk blaja terbang..tak sampai 5 saat, trasa tangan mencecah ke batu jalan dan kemudiannya giliran muke pula mencium harumnya aroma tar di waktu malam. tertonggeng aku kt tengah2 jalan. naseb agak baek sbb kt blakang aku tade pon hidupan2 lain yg cube utk melanggar aku dan cik farhana seraya menjadikan kami berdua sekeping pancake..

lepas sedar yg aku sedang terduduk di atas kawasan yg tak lembut dan menyakitkan punggung,baru aku tergerak hati utk bangun dan pegi ke tepi jalan bagi mengelakkan lebih ramai lagi makhluk berkumpul utk menyaksikan drama free.

waktu tu,tangan aku je yg terasa sakit.tp aku tak pasti luka ke tak memandangkan aku pakai baju lengan panjang. tp bile aku selak keparas siku.....

tu dia... sket punye besa die punye koyak angkara batu2 jalan yg bermacam2 bentuk dan rupa.. ni la luke yg paling teruk.yg laen2 cume bengkak ngn lebam2 disane sini saje.

kt blakang tuh,cik tasya yg datang utk melawat kawan baeknye ini.. elok plak die masok bilek aku time aku snap pix ni..

balek dr klinik,darah masih tak benti mengalir.habis cadar ngn encik star yg slalu aku wat alas kepale tu kene darah aku yg chantek kemerah2an.. tp aku tak peduli..yg aku tau,aku nk tido..

bangun pagi......darah + aer bisa yg tercipta dr luka yg berlubang masih mengalir. daging2 yg mulenye kelihatan kaler putih da jd merah. adeh~

nk tak nak,terpakse la jugak aku pegi klinik utk cuci luka ni.. dan korg nk tau ape terjadi lepas tu??

ops..bukan nurse tu cuci luke aku pakai klorox..cumenye... nurse tu korek luke2 aku yg dah sememangnye dalam dan menambahkan lagi kedalaman diameter luke aku...lepas luke aku disental ngn cecair-ape-tah luke tu disiram ngn iodin yg menmbahkan lagi keperitan yg sedia ada..

huh~
elok2 tangan aku boleh bengkok sebelom g klinik,dah jd tegak cam batang pisang lepas balek dr klinik. ni pon..darah + aer bisa still mengalir cam aer mate aer yg keluar dr celah batu..

sekarang...... menahan saket semata2 utk online fb ngn wat entry utk hidup.baik.baik..

dgn semangat ramadhan,aku masih pose walaupon ubat kene makan..(alasan supaya tak perlu makan ubat2 yg pahit tuh..)

tp dun wory..aku masih hidup.baik.baik. lagi...

~END~

hidup.bai.baik.lepas.blaja.terbang2

No comments:

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.