Wednesday, August 4, 2010

rase kelakar menggeletek ginjal...

kisah 1 :

ketike jam menunjukkan jam 8.03pm, tibe2 aku dikejutkan oleh sebijik mesej yg telah dihantar oleh seketul makhluk bernama encik rahman bin suhaimi..
berikut adalah isi mesej yg telah dihantar oleh beliau...

raman : aku nk lepak 7
aku : bile?
raman : dalam 8.30..ngn membe aku r
aku : klu aku rajen aku dtg. lepak mane?
raman : mamak sudah
aku : mmg mamak kt 7 tu ade 1 je..
raman : khulafa blkg pak li
aku : okeh

(FYI, 7 yg kitowg dok sebut tu,adelah seksyen 7)

selepas mengambil mase yg agak pantas dan singkat utk mandi dan bersiap,aku mengheret cik farhana bt idris utk same2 keluar dan membuang mase.ini bertujuan supaya aku tak membuang mase sorg2..
kebetulan,cik farhana bt idris mmg belom makan.jd,mmg satu langkah yg bijak bile aku mengheret beliau utk same2 melepakkan diri dan membuang mase walaupon kami berdua ade test.

bile encik rahman tanye aku tau tak 'khulafa' tu kat mane,dgn yakin dan jitunye aku menjawap.. "aku tau..!!!"
lalu,dgn gagah beraninye aku pon tros menuju ke pusat komersial dan moto aku teros kearah 1 restoran.

......jdhchdfgt4r7thcvdfcgxlkcjcvhdfgxbcvgd..bla..bla..bla... (tande aku dan cik farhana sedang bising2 berborak diatas moto...
.......sampai,dan parking moto...
.......dgn confidentnye masok dan mate mule melilau cari encik rahman,tp tak jumpe..
........muke da blushing sbb tahan malu bile sume org pandang aku tercangak2 cari encik rahman..
.......da mule bengang sbb tak nampak pon batang idung,apetah lagi bulu hidungnye..
.......kuakan hp,dan mule call encik rahman. "aku kt atas" kate encik rahman.
.......mule berpikir,restoran ni mane ade tingkat atas.. (Dalam ati mule nk kate encik rahman gile..)
.......tibe2 terfikir nk tgk name restoran.
......keluar dan memandang ke atas..

RESTORAN KHALIFAH
oh damn~
aku tersalah restoran rupenye...
aku nk pegi KHULAFA bukan KHALIFAH...
ape lagi,dgn muke yg tak pasti berape darjah malunye,aku tros start moto dan blah dgn kadar yg paling segera dr situ...

kisah 2:

setelah hampir 1 jam berborak2 dgn encik rahman dan kawan2nye (yg aku tak tau namenye sbb aku tak dengar pon mase diowg introduce diri)
kawan encik rahman yg aku kenal sbg MUN (tu pon sbb encik rahman sebut berulang2 kali,name mamat ni adelah MUN) telah membuka 1 cerita yg membuat ginjal dan usus aku menari2 kegelian...

........dhcydgcvdfb vgfwedry78ryedcgbdsc bla..bla..bla... (sign for kami borak dan memekak di tingkat atas restoran khulafa)
......mun memulakan bicara
mun : korg nk tau 1 cite?? pasal raman...
raman : oi..!! ******* ko..! jgn cite la..!!
mun : ahh...!! aku pedulu ape..aku nk bukan cite jugak.
raman : **** la ko.. saje je nk wat aku malu.. (gelak besar..cam gorila)
mun : aritu aku ade anta 1 link kt raman.. ( http://www.luna-maya.com/ - salah satu link yg die anta) bla..bla..bla... (menceritakan bagaimana die boley terhantar link tu pade rahman.)
raman : ba** ko..ko tau tak pas aku bukak link tu aku menjerit cam org ilang akal?? mak ngn bapak aku bising kot..! da a mase tu tlinge aku betol2 kt speaker.mate aku plak betol2 fokus kt skrin.. kua je gamba tu,aku tros lari dpd pc aku.. mase tu lambat kn aku reply chat ko..
mun : haha.ko wat ape mase tu?
raman : aku lari.. tak berani aku nk tgk..kang pengsan plak aku.15 minit pastu baru aku brani tgk pc aku. bagi die betol2 abes.
aku : kol brape waktu tu?
raman : 6 pagi..
aku : bodoh betol..klu anak aku wat prangai camtu,mmg nk kene lempang.. hahahahahah

kami punye gelak mase tu,boley dikatekan melampaui batas kewarasan manusia normal. klu korg ade kt tempat aku,sure korg akan gelak berguling2 bile korg tau kawan korg yg slame ni blagak cam macho upenye................................

..............klu korg nk tau ape bendenye yg encik rahman terkejut sgt sampai lari dr pc die,sile la klik link di atas..

kesimpulan : selame aku kelan encik rahman,aku tyak sangke yg die mempunye jiwe yg 'murni' dan 'berbunge2..

mekaseh kepade encik rahman kerane menceriakan kepale otak aku dpd kesuraman dalam musim2 test ni...


~END~

aku.hidup.baik.baik.setelah ketawe.sampai.otak.bergegar.

No comments:

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.