Thursday, March 4, 2010

kate2 hati ketika kepanasan melanda...

ya ALLAH~
panasnye..
aku balek clas kol 4 td.. panasnye..ALLAH je la yg tau..aku tak tahan..rase cam nk melecur kaki.da la aku pakai baju itam.tudung itam.slipa itam. jeans je kaler biru..tu pon blue black.. race cam tepanggang.. dunia makin panas skarang..

"Pemanasan global berkaitan dengan peningkatan suhu dunia. Suhu bumi telah meningkat dua darjah dan kadarnya berbeza mengikut benua dan kawasan tertentu. Kajian mendapati kawasan Artik lebih pantas menjadi panas berbanding kawasan lain. Perubahan iklim biasanya berlaku dalam tempoh 10,000 tahun tetapi kini perubahan iklim berubah dalam tempoh 100 tahun sahaja, jarak hanya 2 generasi sahaja.

Suhu bumi meningkat sejak tahun-tahun 90an. Kajian mendapati iklim panas melampau di Perancis, iklim lebih panas di rantau Siberia dan pencairan "permafrost" (lapisan tanah yang kekal beku di rantau paling sejuk) terutamanya di rantau Artik. Ahli sains meramalkan keseluruhan ais laut di Artik akan cair pada musim panas 2099. Litupan ais Greenland dan Antartika Barat akan mencair . Paras laut akan meningkat kira-kira 7 meter secara mendadak."

aku bace ni tade.cari punce2 kepanasan yg melampau.sampai skarang pon,kaki aku masih rase kebas sbb berjemur kt tgh panas td. adoi~ aku bukan tahan sgt ngn kepanasan mcm ni.kpale pon mule la menari2 kesakitan.hati pon mulela menggelegak.otak pon mule la memberi ransangan kurang sihat pd badan~ *ape yg aku merepek ni??
hah..! ni la dienye akibat pemanasan.jiwe pon jd parah~ ati jd panas~
(subahanALLAH)

ok~
stop merepek pasal pemanasan global.
aku nk membebel sikit pasal org tue kutuk yg tak sedar diri.da tue2 pon gatal lagi..

crite bermule bile aku ngn dak2 umah aku g karaoke mlm td. balek je clas material,aku tros la menuju ke sunway.aku mmg tade keje laen klu stress..ni je la yg aku slalu buat.memekak.. nyanyi lagu yg bukan2.dak umah aku pon join la skaki.. ape yg tak syoknye,bile tibe2 ade la 2 3 org pakcik gatal yg dah lanjut usie ajak kami join diowg karaoke. ade ke patut?? aku g ngn pompuan sume.bile ade makhluk2 berlainan jantina skali ngn kami,aku rase tak selese. rase semak + serabut. lebih2 lagi bile diowg da mule buat muke gatal..kang aku ckap direk,trase ati plak owg2 tue tu.tak pasal2 aku kene santau pulak nanti.payah betol nk ckp.. kubur da memanggil2..anak bini kt umah da terbongkang tido.die bley kua merayap g karaoke. kot nk g ngn family tu tape la jugak.ni tak.siap nk ngorat anak dare sakli ajak join karaoke. ape punye spesis atok la.. tak paham aku~

hurm~
ni nak tanye ni~
ape korg rase klu kawan baek korg sendiri sanggup buang korg kerane bf die yg tak sampai sataon.
honestly,aku rase sgt2 kecik ati..lame dh aku pendambende ni.sampai bile die tanye,ape yg aku tak suke pd bf die tu,aku jwp ngn jujur..tp kwn baek aku ni tak paham2 bahase. aku tak kesah la klu die nk kapel ngn mamt tu ke.ape ke. lantak la saen.tp bile die sanggup ketepikan kami,housemate die yg kenal die lebih lame dpd mamat tu kenal die,aku kecik ati sgt2.byk kali plan tak jadi kerane..

-sowila korg..bf aku tak bagi aku kua ngn korg
-sowi la..bf aku nk mkn same ngn aku.aku tak dpt nk mkn ngn kowg.
-sowi la..bf aku kate futsal tu mainan lelaki.die tak bagi aku pegi
-sowi..aku dah janji ngn bf aku nk kua ngn die.t kang die mrajok pulak.

sekali due,mungkin kami paham.tp klu tiap2 kali kami nk spend mase ngn die,die wat camni,kami jd tawar hati.stiap kali.. even pegi mkn~
sampai kami dah mls nk ajak die.mane2 pon kami pegi. bile die semakin jauh dr kami,kami mule la rase rindu pd die. die totally berubah. tak mcm kwn kami yg dulu. die betol2 mengikut acuan bf die. sampai kami pon cam tak kenal siape die skarang.
rasenye kami mmg dah tak penting dlm hidup die. mungkin die tak nampak ape yg kami nampak.dan die tak rase ape yg kami rase.

jd,kami mengambil langkah,tengok aje la. aku nk jugak tgk sejuh mane die boleh pegi..

aku bukan nk doakan yg buruk2 pade die. die kwn aku.aku nk die hepi tak kire la ape.klu die hepi ngn mamat tu,aku tak kesah. itu pilihan die. tp jgn wat kami camni. jgn susahkan kami dgn masalah kamu yg remeh temeh tu. kami bukan tade perasaan.kami pon tau marah,tau sedih.

*buat sahabatku yg berkenaan,klu kamu terbace entry ni.aku mintak maap la sgt2. aku tade niat nk kecikkan ati kamu.tp kamu dah buat kami lebih dr had.bile aku tegur kamu,kamu kate aku bizibodi.kamu dah besar. kamu pikirla yg mane baek,mane buruk.aku mls nk campur hal idup kamu lagi*

*kepade housemate2 ku yg laen..sabarlah..kite masih berlime lagi.we have each other*

penat~
nk tido~

No comments:

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.