Friday, March 19, 2010

kebodohan yg melampau. lalala~

oh~
entry sebelom ni yg menceritekan tentang spek itam + oren = spek baru,lupe nk selit pasal satu cite sengal yg sgt menyakitkan hati..jd hari ni,buat due post dalam mase 1 jam.

cerite bermula pd tgh hari yg panas bile suhu mencecah 30 darjah cekcius.sebenanye suhu pd waktu itu tade kene mengene pon dgn crite yg aku nk sampaikan. saje belok sane sini sebelom masok dlm cite asal. hee~

pd tghari yg panas itu,seekor orang...ops..!! seorg orang boncet (a.k.a syam) merangkap clasmet aku, mengajak aku utk menengok wayang. (menengok??)
dgn malu2 unte syam menunduk. dan berkate:
syam : tiqa..! tgk wayang jom.
aku : hah?? ape die?? (buat2 pekak)
syam : tgk wayang..pekak ke pe ko ni??
aku : damn..! kejam gile.. cite ape??
syam : ntah. aku pon tatau. aku bosan giler dow.
aku : ok set kol bape. t aku dtg.

jd,aktiviti pade mlm tu telah di set oleh encik syam. dan diekori oleh 2 ekor housemate aku. midnite show (tak sedar2 sok clas kol 8)..

cerite 'kebodohan yg melampau' tu bermula disini.bile undian telah dibuat,dan majoriti memilih nk tgk v3:samseng jalanan. aku kalah.. aku nk tgk adge of darkness tp tade sape nk layan. malah,diowg ugut aku utk tidak melayan kehendak aku atau kate2 aku klu aku berkeras nk tgk cite adge of darkness tu.. marah betol aku.. lepas nafsu amarah aku reda,aku pon layanan la budak2 bengong ni tgk cite v3 yg tah hape2 ni. naseb baek duet aku tak klua walau 1 sen. klu tak,maunye aku bakar cinema tuh.

komen aku : mule2 cam cite tu nampak gempak. sbb mule2 da kua segale action die. thrill la konon. tunjuk segale eksiden yg membuatkan aku terase kesakitan di seluruh urat saraf aku(aku ni mmg aneh sket.segale bende yg tunjuk pasal luke + darah,aku rase ngilu=sakit).
kembali pd topik asal,aku terase cite v3 tu sgt2 la 'kemelayuan'. nampak sgt scene action die tak brape nk jadi.plot cite plak agak lemah. aku wondering, aku yg mmg bengap sbb tak paham,atau cite tu yg pelik sbb buat aku tak paham. aku betol2 tak paham,apsal si gareng tu nk sgt berlumbe ngn farid kamil(ape tah name watak die dlm cite tu) nk kate die tercabar sbb kalah mase 1st time race,die menang.walaupon gune care kotor.so,pe yg die tak puas ati sgt?? sampai nk culik awek farid kamil.pastu nk ugut2.blasah2 segale. hanye utk race,yg juge akhirnye menunjukkan kekalahan farid kamil. sampai akhirnye,gareng mati,farid koma.gitu la agaknye ending cite tu. ape motifnye? aku pon tak paham..
ntah la..aku mmg tak bape minat tgk cite spesis camni kt cinema. klu tgk cite mlayu,besenya aku cume pilih cite HANTU SAJE. cite len,aku kureeengg sket. laen la klu ade sponsor/dipakse secara kejam utk menonton cite2 pelik camni. supah aku mengantuk. aku gelak2 je dok dlm tuh.sbbnye,aku tak paham. banyak sgt kelemahan cite tu yg aku tak bley nk state satu2 kat sini.

p/s : aku dah cakap..! aku tamo tgk cite ni.korg degil.aku tak kire,pasni korg kene layan aku tgk egde of darkness..aku tak peduli..!

No comments:

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.