Tuesday, June 15, 2010

hari terakhir sebagai org berkarier~

well..well..well..

semalam adelah ahri terakhir aku berkarier sebagai seorang waitress kt SECRET RECIPE seberang jaya..
atau dengan kate laennye,aku da benti kije la..
ops~
sile jgn tanye aku pasal gaji kerane aku tak dapat gaji pon lagi. management kt sane mmg sikit lems..

nk tgk aku ngn baju kije??
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


sebenanye sebagai temporary worker,aku tade uniform..
terpaksela aku melabu dwet,beli baju + slu + kasut + stokin sendiri..
kan aku da kate,management sane mmg lems sket.. hee

ni pix aku dgn menu2 yg tiap2 malam akan aku lap tiap2 page. setiap mlm,tepat kol 10,kami mmg kene lap menu. tak ley lewat. klu ade customer tgh pegang menu pon kami akan rampas dan lap. (cite bohong saje)

ni lepas menu disusun utk dikeringkan.

tgk kt belakang tuh,langsung tade customer kn?? ehem~
mmg malam last aku kije situ,aku rase sume customer pon paham. diowg tamo datang mkn kt sini. saje je diowg nk aku spend mase ngn sume2 staff2 kt sini utk bermesre2 pade mlm terakhir. (poyo..padahal sume makhluk g tgk bola smlm.tu yg tade customer..saje nk sedapkan ati sendiri)

ni plak mase aku telah didera oleh MR. BERNARD selaku manager SECRET RECIPE utk membersihkan sume lampu2 yg chantek bergantungan kt syiling tuh. harge die, rm100 sebijik. kalu jatuh,aku kene bayar. tp klu jatuh atas customer,aku kene saman.
(yg pegi pakai lampu mahal2 tu sape suoh. da jatuh,menyusahkan aku plak.)



cik asiah,tugas die adelah memegang tangge,dan mengelap lampu.tugas aku plak,menurunkan lampu2 itu utk dilap oleh cik asiah.
bukan tade lelaki kt situ,tp lelaki2 itu lebih senang utk melihat anak dare yg chantek seperti kami membuat kije berat sebegini.
ade ke patut??

rase malas mau menaip lagi.
stop sini..

hidup.baik.baik.selepas.ditipu. ngeh~

~END~

No comments:

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.