Wednesday, February 10, 2010

orang tue yang tah hape2..

ape yg korg rase klu org yg korg tak kenal tibe2 duduk satu table ngn korg kt kedai makan then crite bende yg tah hape2?
lagi pulak org tue tu dah tue,tak hensem dan bermuke gatal...
ape yg korg akan buat?

sebenarnye tadi petang,lepas aku balek kelas aku g lepak kt satu kedai makan ni..aku bukanlah sorg.kitowang ber3.then tibe2 mase aku mkn ade la sorg pakcik yg tak dikenali ambek krusi then duduk skali ngn kitorg.. mule2 aku cam bia je la die membebel.. tp bile die mule tanye pukul brape kitg balek clas,pukul bape kitowg g clas,umah kt mane,tgkt bape,name ape,aku mule tak sedap hati.perlu ke nk tanye detail? die sape? pegawai pendaftaran negara? mule2 die crite pasal kes samun kt satu jalan dekat2 ngn umah aku..mmg jalan tu yg kitg gune tiap2 hari utk pegi balek clas. then,aku bersyukur jugak la bile ade org inform aku yg jalan tu tak selamat.tp bile makin lame die bercakap,makin mengarut pulak ape yg klu dari mulut die.die ckp kami sombong. die ade jugak crite yg dulu,die ade tego sorg budak perempuan ni.tp budak tu wat dunno je ngn die.pastu, selang due hari..budak tu kene samun..kunun2 cam mulut die masin sgt la..yg buat aku lagi2 curige,mcm mane die boley tau ngn detailnye care2 penyamun tu menyamun..care die ckp cam die plak penyamun tuh..dah tu,die ckp lagi
"ahh..!! bukan aku nk sgt kt ko.ko ingt aku nk ngorat ko ke..aku cume nk harte ko je.."
wah2..ini suda lebey pakcik.. hati aku jadi bertambah saket bile tibe2 die rampas kunci moto farah. then die cari mane satu moto farah.ape maksudnye??
aku pon cpt2 la ajak membe2 aku blah dgn alasan blom solat asar lagi.
pakcik tu sgt2 annoying.. care die bercakap cam seolah2 die bagos sangat. dah la tak kenal. bley plak tibe2 nk dok satu table n ckp yg bukan2.

No comments:

masih.hidup.baik.baik.selepas.beberapa.kali.terjatuh.